Перейти до основного вмісту
Бортник Світлана Борисівна
асистент

Google Scholar

Publons

ORCID

Тематика наукових досліджень – Методика викладання іноземної мови на неспеціальних факультетах,ESP та EAP
Деталізована інформація:

• Закінчила Чернівецький Державний Університет імені Юрія Федьковича,
спеціальность – філолог-германіст,викладач англійської мови та літератури
На кафедрі працює з 1993року

1.Geography Studies:Навчальний посібник/ Укл. Бортник С.Б., Коропецька О.В., Яремчук О.В. – Чернівці: Золоті литаври,2016. – 196с.

2.Readings in Geography. Навчальний посібник з англійської мови для студентів географічного факультету / Укл. Н.О.Мельничук. С.Б.Бортник. Чернівці, 2023. 186 с.

1.Венкель Т.В., Бортник С.Б., Белей Н.І. Фахові тексти для додаткового читання англійською мовою. – Чернівці: ЧДУ, 1997. – 21 с.

2.Бортник С.Б., Дмитрієв С.О. Розмовні теми та навчальні завдання з курсу англійської мови. – Чернівці: Рута, 1999. – 32 с.

1.Bortnyk S.  Key Issues of English for Special Purposes (ESP) Competence in Adult Education and Career Development. Analele Universităţii Dunărea de Jos Galaţi, Fasc. XX, Sociologie, nr. 16. 2021, pp. 175- 185.Indexing in:

Гіперпосилання на статтю:

https://www.gup.ugal.ro/ugaljournals/index.php/socio/article/view/5121/4506

1.Бортник С.Б.    До питання фонетичної структури кореневих морфем в англійській мові / Бортник С.Б. // Науковий вісник Чернівецького університету, Вип.71, Германська філологія. Чернівці: «Рута», 2000. – С.154-158.

2.Бортник С.Б. Семантика початкових фонестем на матеріалі художньої літератури/ Бортник С.Б. // Науковий вісник Чернівецького університету, Вип.85, Германська філологія. Чернівці: Рута”, 2000. – С.9-12.

3.Бортник С. Б. Теоретичні та практичні аспекти фахової іншомовної    підготовки фахівців сфери туризму та відповідність міжнародним тестам. XVII Міжн. наук.-прак.  конференція: «Наука в современном мире»/ 20 лютого 2017 р. : Збірник матеріалів конференції. К:  мультидисциплинарный научный журнал “ Архивариус  “2017. 100 c. 

4.Бортник С.Б. Різноманітність завдань та альтернативні види контролю та оцінювання у формуванні іншомовної комунікативної компетенції студентів спеціальності «Туризмознавство». / МС.Б.Бортник  // Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Серія «Філологія».  Одеса: Видавництво міжнародного гуманітарного університету. 2018. Вип. 32 (Том 2). С. 14 – 18.http://vestnik-philology.mgu.od.ua/index.php/arkhiv-nomeriv?id=116

5.Бортник С.Б.  Лінгводидактичний ресурс англомовного туристичного дискуру у навчанні студентів спеціальності «Туризмознавство». Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Серія «Філологія». Одеса: Видавництво міжнародного гуманітарного університету, 2018. – Вип. 33 (т.2).  С. 11 – 14.http://vestnik-philology.mgu.od.ua/index.php/arkhiv-nomeriv?id=119

6.Бортник С.Б. Особливості навчання викладачів на курсах іноземних мов як приклад освіти дорослих . / С.Б. Бортник  // Вчені записки  Таврійського національного  університету імені В.І.Вернадського.. Серія «Філологія Соціальні комунікації». Київ, 2018. Том 29 (68) №2 – С.12 - 17. http://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2018/2_2018/2_2018.pdf

7.Бортник С.Б. Англійська як мова викладання: виклики та особливості роботи викладачів. / С.Б. Бортник   Вчені записки  Таврійського національного  університету імені В.І.Вернадського.. Серія «Філологія Соціальні комунікації». Київ, 2019. Том 30 (69) №3 – С. 96-101. http://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2019/3_2019/part_1/3-1_2019.pdf

8.Бортник С.Б. Мовна сертифікація як один зі складників імплементації білінгвальної освіти та ЕМІ у вищий школі. Закарпатські філологічні студії. Ужгород: Видавництво Ужгородського національного університету, 2019. Вип.10 (т.1).  С. 50 - 54. http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/10/part_1/12.pdf

9.Бортник С.Б. Англійська як мова викладання: виклики та особливості роботи викладачів. / С.Б. Бортник  Вчені записки  Таврійського національного  університету імені В.І.Вернадського.. Серія «Філологія Соціальні комунікації». Київ, 2019. Том 30 (69) №3 – С. 96-101. http://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2019/3_2019/part_1/3-1_2019.pdf

10.Бортник С.Б. Мовна сертифікація як один зі складників імплементації білінгвальної освіти та ЕМІ у вищий школі. Закарпатські філологічні студії. Ужгород: Видавництво Ужгородського національного університету, 2019. – Вип.10 (т.1). – С. 50 - 54. http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/10/part_1/12.pdf

11.Бортник С.Б. Навчання реферуванню та анотуванню фахових іншомовних текстів у підготовці студентів немовних спеціальностей. Вчені записки  Таврійського національного  університету імені В.І.Вернадського. Серія «Філологія. Журналістика». Видавничий дім «Гельветика», 2021. Том 32 (71) №3 2021.  С. 90-97. http://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2021/3_2021/part_1/18.pdf

12. Bortnyk S., Hikov L. Implementing English As a Medium Of Instruction: Challenges And Benefits. Причорноморські філологічні студії. Одеса, 2024. Вип.6. С.17-24.

Посилання на статтю:

file:///C:/Users/User/Downloads/393-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-888-1-10-20250224.pdf

1.Бортник С.Б. Інтеграція вивчення країнознавства та іноземної мови як практичної складової теоретичної підготовки майбутніх фахівців туризму / Бортник С.Б.  // Проблемы истории и культуры пограничья: гуманитарное знание и вызовы времени: материалы Междунар.науч. конф., посвящ. 200-летию И.Е. Храповицкого, г. Верхнедвинск, 16 июня 2017 / – Минск: Белнаучкнига, 2017. – С.113 – 116.

2.Bortnyk S.B. Foreign Language Competence: ways of acquiring    / Bortnyk S.B. // Modern Philology: Relevant Issues and Prospects of Research//.International Research and Practical Conference: 20-21 October, 2017. Lublin : Izdevnieciba «Baltija Publishing», pp.72 – 75.

3.Бортник С.Б.  Вопросы межкультурной коммуникации при обучении студентов нефилологических специальностей / Бортник С.Б. / Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное

обучение иностранным языкам : материалы ХI Междунар. науч. конф., посвящ. 96-летию образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 25 окт.  2017 г. / Міжкультурная камунікацыя і прафесійна арыентаванае навучанне замежным мовам : матэрыялы XI Міжнар. навук. канф., прысвеч. 96-годдзю заснавання Беларус. дзярж. ун-та, Мінск, 25 кастр. 2017 г. / редкол. : В. Г. Шадурский (пред.) — Минск : Изд. центр БГУ, 2017.  C. 109 – 110.

4.Бортник С.Б. Міжнародні стандартизовані іспити з англійської мови та мовна сертифікація як необхідна передумова білінгвальної освіти. / С.Б.Бортник // Матеріали міжнародної науково-практичної-конференції «ФІЛОЛОГІЧНІ НАУКИ, МІЖКУЛЬТУРНА КОМУНІКАЦІЯ ТА ПЕРЕКЛАДОЗНАВСТВО: ДОСВІД І ВИКЛИКИ (м. Ченстохова, Республіка Польща 23–24 квітня 2021 року). Ченстохова 2021. С.231-234.

DOI https://doi.org/10.30525/978-9934-26-073-5-2-62

5.Бортник С.Б. Навчання викладачів на курсах іноземних мов як приклад безперервної освіти дорослих. / С.Б.Бортник // Матеріали міжнародної науково-практичної-конференції «Філологічні науки та перекладознавство: Європейський потенціал». М. Влоцлавек, республіка Польща 9-10 липня 2021 року. С.292-296. DOI https://doi.org/10.30525/978-9934-26-110-7-77

6.Бортник С.Б.  Іноземна мова у підготовці фахівців сфери туризму /  Бортник С.Б. // Матеріали XX Міжнародної науково-практичної конференції «Problems of solving global problems of humanity», м.Афіни, Греція. 20-22 травня 2024 року. С. 322-323.  Посилання на матеріали конференції:    https://eu-conf.com/wp-content/uploads/2024/05/PROBLEMS-OF-SOLVING-GLOBAL-PROBLEMS-OF-HUMANITY.pdf 

7.Bortnyk S. ESP Competence in the Education of Non-Linguistic Students.            міжнародна конференція  HISTORY, SPIRITUALITY, CULTURE. DIALOGUE AND INTERACTIVITY: 7th Edition, “Dunărea de Jos” University of Galaţi, November 25-26, 2021. Galaţi, Romania. р.66. 

8.Bortnyk S. English Language Teaching Methodology.  Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației(Prospects and Problems of Research and  Education Integration into the European Area):

   Conferinței Științifice Internaționale, Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu    Hasdeu” din Cahul, 6 iunie 2024. Cahul, 2024. P.468-473.

http://conferenceprospects.usch.md/files/archive/2024/Volumul%20XI,%20Partea%20II.pdf

 

1. С.Б.Бортник, І.М. Чабан. Функціонування фонестем на матеріалі сучасної англійської та німецької літератури / Бортник С.Б., Чабан І.М. // Семантика мови і тексту: тези допов. V Міжнародної наук. конф. ( Івано-Франківськ, 30 вересня – 2 жовтня 1996 р.)/ редкол.: В.І.Кононенко та ін. -  Івано-Франківськ. 1996, – С. 184.

2.Бортник С.Б. Дослідження функціонування фонестем у сучасній англійській мові / Бортник С.Б. // Іноземні мови сьогодні і завтра: Тези міжнародної науково-практичної конференції / Факультет іноземних мов, Тернопільський державний педагогічний університет ім.. Володимира Гнатюка. – Тернопіль, 1999. – С. 6-7.

3.Бортник С.Б.  Комунікація та вербальна символізація / Бортник С.Б. // Іноземна філологія на межі тисячоліть: тези доповідей міжнародної наукової конференції, присвяченій 70-річчю факультету іноземних мов Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. 25-26 квітня 2000 року. – Константа, 2000. С. 33-34.

4.Бортник С.Б. До проблеми символічної конотації фонестем у сучасній англійській мові / Бортник С.Б. // Матеріали  VIII міжнародної науково-практичної конференції  “Наука і освіта ‘2005”.Том 7. Філологічні науки. – Дніпропетровськ: наука і освіта, 2005. С. 37-39.

5.Бортник С.Б. The problems and methods of phonosemantic classificationin the English language / Бортник С.Б. // «Розвиток наукових досліджень ‘2005» : Матеріали міжнародної науково-практичної конференції,              м. Полтава, 7-9 листопада 2005р.:- Полтава: Вид-во «ІнтерГрафіка», 2005. – Т.4. - С. 86-87.

6. Bortnyk S.B. The phonosemantics of initial consonant clusters in English / Bortnyk S.B.// “Динаміка наукових досліджень – ‘2005”:Матеріали IV Міжнародної наково-практичної конференції,Том 61.Філологічні науки. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. С. 20-21.

7.Бортник С.Б. Clusters of semantically similar words based on phonological structures / Bortnyk S.B.// Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Науковий потенціал світу – ‘2005». Том 18. Філологія. – Дніпропетровськ: Наука і освіта, 2005. С. 95-97.

8.Бортник С.Б. Sound Symbolism and Brand Names / Bortnyk S.B.// Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Современные направления теоретических и прикладных исследований '2007». Том 19. Философия и філологія, Искусствоведение и архітектура.  Одеса: Черноморье, 2007. С. 56-58.

9.Бортник С.Б. Символічна значимість початкових фонестем. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Перспективные инновации в науке, образовании, производстве и транспорте ‘2007». Том 14.Философия и філологія. Одесса: Черноморье, 2007. С. 42-43.

10.Бортник С.Б. Phonosemantical Initial Consonant Clusters / Бортник С.Б.   //Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Современные проблемы и пути их решения в науке, транспорте, производстве и образовании ‘2008». Том 12. Философия и филология. -   Одесса: Черноморье, 2008. – С. 75-76. 

11.Бортник С.Б. Symbolizing in Communication Competence. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Современные направления теоретических и прикладных исследований '2009». Том 24. Философия и філологія. Одесса: Черноморье, 2009. С.67-68.

12. Бортник С.Б. Фоносемантика в сучасній літературі. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції  «перспективне инновации в науке, образовании, производстве транспорте '2010». Том 7. Философия и філологія. – Одесса: Черноморье, 2010. С. 86-88. 

13.Бортник С.Б. Phonosemantical Initial Consonant Clusters / Бортник С.Б.   //Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Современные проблемы и пути их решения в науке, транспорте, производстве и образовании ‘2008». Том 12. Философия и филология. -   Одесса: Черноморье, 2008. – С. 75-76. 

14.Бортник С.Б. Питання професійно орієнтованого навчання іноземної(англійської)мови у підготовці фахівців туристичної індустрії/ Бортник С.Б.: матеріали  Міжнар. наук.-практ. конф. [«Таврійські  філологічні  наукові читання»], (Київ, 27-28 січня 2017 р.). – Київ: Таврійський національний університет імені В.І.Вернадського, 2017.  192 с.

15.Бортник С.Б.  Міжнародний досвід навчання та перевірки професійно орієнтованого іншомовного спілкування в туризмі / 
Бортник С.Б. : матеріали  Міжнар. наук.-практ. конф. [«Стратегічні імперативи розвитку туризму та економіки в умовах глобалізації »], (Запоріжжя, 30-31 березня 2017 р.). Запоріжжя:  «Просвіта», 2017. – Т.1.  С. 54-57.

16.Bortnyk S.B. Foreign Language Competence in the Education of Non-linguistic Students: Importance and Acquisition. Актуальні питання та проблеми розвитку сучасної мови та літератури: Міжнародна науково-практична конференція, м.Одеса, 18-19 серпня 2017 року. – Одеса: Південноукраїнська організація «Центр філологічних досліджень», 2017 . С.39 – 42.

17.Бортник С.Б.  Особливості навчання іноземної мови для спеціальних цілей у вищій школі та підвищення  мотивації / Манютіна О.І., Бортник С.Б. : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. конф. [«Перспективи розвитку філологічних наук»], (Київ, 13-14 травня 2016 р.). Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2016. С.64-67.

18.Бортник С. Б. Професіоналізація іншомовної освіти студентів географічного фаху як одна з умов успішної професійної діяльності. VIIІ Міжн. наук.-прак.  конференція: «Лінгвістична підготовка студентів нефілологічних спеціальностей закладів вищої освіти у контексті Болонського процесу та Загальноєвропейських рекомендацій з вивчення, викладання та оцінювання мов»/ 5-6 жовтня 2017 р. : Збірник матеріалів конференції / Одеса : Бондаренко М.О., 2017. С. 203 – 207

19. Бортник С.Б.  Роль та значення іншомовної комунікативної  компетенції в професійній освіті спеціалістів сфери туризму. Матеріали  Міжнар. наук.-практ.онлайн-конф. [«Мова в професійному вимірі: комунікативно-культурний аспект »], 19 жовтня 2017 р. Х.: НУЦЗУ, 2017. C. 100 – 102

20.Бортник С. Б. Професійний дискурс у навчанні студентів іноземної мови за професійним спрямуванням  IX  Міжн. наук.-прак.  конференція: «Лінгвістична підготовка студентів нефілологічних спеціальностей закладів вищої освіти у контексті Болонського процесу та Загальноєвропейських рекомендацій з вивчення, викладання та оцінювання мов». 4-5 жовтня 2018 р. : Збірник матеріалів конференції / Одеса : Бондаренко М.О., 2018. С. 146 – 150.

21.Бортник С.Б. Туристичний дискурс у підготовці спеціалістів сфери туризму. / С.Б.Бортник // Матеріали міжнародної науково-практичної-конференції «Теорія, практика та інновації розвитку туристичної і готельно-ресторанної індустрії». 27-28 травня 2021. Умань. С. 122 – 125. https://tourism.udau.edu.ua/assets/files/konferencii-kafedri/zbirnik-konferencii-27-28.05.2021-r_freeze.pdf

22.Бортник С.Б. Міжкультурна комунікація  та професіоналізація іншомовної освіти у підготовці студентів спеціальності «Туризм». Матеріали міжнародної науково-практичної-конференції « Перспективи розвитку наукових досліджень у контексті глобалізаційних змін: освіта, політика, економіка, міжкультурна комунікація». Сєвєродонецьк 2021. 8 червня 2021.С.13-16.

23.Бортник С.Б. Методичні аспекти розвитку навичок анотування та реферування професійно-орієнтованих текстів у формуванні фахових компетенцій студентів немовних спеціальностей. Сучасні філологічні і методичні студії : проблематика і перспективи [Електронне видання] : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. для науковців, викладачів, учителів, здобувачів вищої освіти, Харків, 18 трав. 2022 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім.Г. С. Сковороди ; [редкол.: Ю. Д. Бойчук (голов. ред) та ін.]. –

Харків, 2022. С.36-39.Посилання на збірник: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7487

24.Бортник С.Б. Самостійна робота з іноземної мови професійного спрямування студентів природничих спеціальностей. PLANTA+. НАУКА, ПРАКТИКА ТА ОСВІТА: матеріали V наук.-практ.конф. з міжнародною участю, присвяченої пам’яті доктора хімічних наук, професорки Ніни Павлівни Максютіної (до 100-річчя від дня народження, Київ, 28-29 січня 2025 р. Київ : Паливода А. В., 2025. Т.2. С.186-188.

https://drive.google.com/drive/folders/1APh5-wHgN02hq1yqzUc-4S9AjPWkTrGL

1.Svitlana Bortnyk  Terms and their translation. IATEFL – Ukraine Second Conference  -  1995, 28-30 April 1995, L’viv.  С. 36-37. 

2.Бортник С.Б.  Дослідження початкових фонестем у сучасній англійській мові / Бортник С.Б. // Сучасні проблеми та перспективи дослідження романських та германських мов і літератур: Матеріали Третьої міжвузівської конференції молодих учених (15-16 лютого 2005р.). Ред.колегія: В.Д. Каліущенко (відп.ред.), М.Г. Сенів, Л.М. Ягупова, Ш.Р.Басиров, І.Г. Альошина. – Донецьк, ДонНУ, 2005. – С. 161-162.

3.Бортник С.Б. Асоціативно-символічна значимість початкових фонестем з формантом “R” на матеріалі сучасної англомовної художньої літератури. Актуальні проблеми філології та перекладознавства: Збірник праць та доповідей Всеукраїнської наукової конференції. 12-13 травня 2005 року. Хмельницький, ХНУ: 2005. С. 8-10.

4.Бортник С.Б. Communication, perception and sound symbolism. Сборник научных трудов по материалам научно-практической конференции «Современные направления теоретических и прикладных исследований». Том 8. Юридические и политические науки, Философия и филология. – Одесса: Черноморье, 2006. С.60-62.

5.Бортник С. Б. Changing roles of an ESP teacher to meet the challenges of time / Maniutina O., Bortnyk S.//.ІІ Всеукр. наук.-прак. інтернет- конференція з питань методики викладання іноземної мови: «Дослідження та впровадження в навчальний процес сучасних моделей викладання іноземної мови за фахом»/ 25 квітня. 2016 р. : Збірник матеріалів конференції. М-во освіти і науки; Одеський нац. університет імені І.І. Мечникова. Одеса: 2016. C.54-57.

6.Бортник С. Б. Роль вивчення іноземної мови у формуванні міжкультурної та комунікативної компетентності у фаховій підготовці студентів спеціальності “Туризм “ / Бортник С.Б..//. Всеукр. наук.-прак.  конференція: «Стратегії розвитку та пріоритетні завдання філологічних наук »/ 23-24 грудня. 2016 р. : Збірник матеріалів конференції / Запоріжжя : Класичний приватний університет, 2016. — 140 c. 

7.Bortnyk S.B. Foreign Language Competence in the Education of Non-linguistic Students: Importance and Acquisition. Актуальні питання та проблеми розвитку сучасної мови та літератури: Міжнародна науково-практична конференція, м.Одеса, 18-19 серпня 2017 року. Одеса: Південноукраїнська організація «Центр філологічних досліджень», 2017. С.39 – 42

8.Бортник С.Б. Іноземна мова за професійним спрямуванням у підготовці фахівців геологічної спеціальності. Геологія і корисні копалини України:Збірник тез наукової конференції, присвяченої 100-річному ювілею Національної академії наук України та державної служби геології та надр України/ НАН України,Ін-т геохімії,мінералогії та рудоутворення ім. .М.П. Семененка. Київ,2018. С. 34-35. 

Виконання функцій перекладача у редагуванні  наукового видання :

Bortnyk, S. Shestakova, K. English-Ukrainian translation (2022). In: Maria Aleksandrovich / Marta Gierczyńsk Kolas (eds.), Multilingual Dictionary of the Headwords of the Academic Words List Russian, Belarusian, Bulgarian, Ukrainian and Polish. Hamburg 2022. 295 p. (ISSN 1869-5655).  

 https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/308074

1.Міжнародне підвищення кваліфікації (вебінар) для науково-педагогічних працівників на тему «Трансфер освітніх технологій в країнах європейського союзу та України» загальною кількістю 45 годин, що складає 1.5 кредити ECTS, 20-29 квітня 2024 року, м.Люблін, Польща, що відображено у сертифікату  ES№19672. Покликання на сайт:

https://www.iesfukr.org/event/111

2.Міжнародне підвіщення кваліфікації (вебінар) «Неформальна освіта та академічна доброчесність у підготовці бакалаврів та магістрів в країнах Європейського союзу та України» загальною кількістю 45 годин, що складає 1.5 кредити ECTS, 3-14 лютого 2025 року, м.Люблін, Польща. Сертифікат ES№22706 від 13.02.2025. Покликання на сайт: https://www.iesfukr.org/certificates

3.Міжнародне  стажування за програмою підвищення кваліфікації для науково-педагогічних працівників

Організатор – Фундація «Зустріч» (Республіка Польща, Краків), Ягеллонський університет, кафедра Польсько-Українських Студій (Польща) співорганізатори – ГО «Соборність» та Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти (Україна). Тема стажування:«Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід» ( 180 годин, 6 кредитів). Сертифікат SZFL-000252

Період стажування : 12 червня  2021  – 18 липня 2021

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookies та localStorage для аналізу веб-трафіку та поширення матеріалів. Налаштування конфіденційності